הפסקת עבודה כשכירה ופתיחת עוסק פטור
מה התהליך שצריך לעשות בתור עוסק פטור אם אני מעוניינת להפסיק את העבודה שלי מול הרואה חשבון ולהתחיל להגיש הכול בעצמי?
ניסיתי לקרוא קצת באינטרנט אבל לא לחלוטין הבנתי את הנושא.
תודה
שתף
Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.
בעיקרון יש לך שתי חבויות לאורך השנה:
-הצהרה על גובה עסקאות שנתי עד סוף ינואר של השנה העוקבת.
-הגשת דוח שנתי למס הכנסה עד סוף אפריל של השנה העוקבת (שמשפיע גם על ביטוח לאומי).
חוץ מזה קחי בחשבון שלאורך השנה יכולות לצוץ בעיות מול מס הכנסה וביטוח לאומי שתצטרכי לפתור לבד (לעומת מצב בו יש לך רואה חשבון שיכול לסייע לך כיוון שהוא מחובר למערכת המייצגים של מס הכנסה וביטוח לאומי).
יתר על כן, אם תעבדי לבד את עלולה לעשות טעויות ואף לפספס הוצאות להן את זכאית ולשלם ביוקר בלי לדעת אפילו.
לכן אני ממליץ לך שלא לעבוד לבד. את יכולה למצוא רואה חשבון שיגבה ממך באזור ה1500 ₪ לשנה ויחסוך לך את כל הטרחה הזו (ואם את לא מרוצה מרואה החשבון שלך, פשוט תחליפי).
בכל אופן אם תחליטי לעבוד לבד אז החבויות שלך הן השתיים שציינתי למעלה, וכן עלייך לבדוק בסוף שנה אם את צריכה להפקיד לפנסיה.